Kako povečati telesno težo

torek, 18. oktober 2016

Kako povečati telesno težo

Običajno se vse vrti okoli izgube telesne teže. Vendar pa obstajajo tudi ljudje, ki imajo obratno težavo. Pripravili smo vam nekaj nasvetov, kako pridobiti na telesni teži na zdrav način.

Tudi suhi ljudje niso zadovoljni s svojo težo

Danes smo se utaplja skoraj pretek. Obstaja toliko jedi, kot še nikoli doslej, raste vse, ki jih sploh ni, da sami kuhati. Ker ima veliko ljudi težave, da ohranijo svojo idealno telesno težo. Kljub temu pa še vedno obstajajo ljudje, ki so dejansko preveč tanek, morda celo malce podhranjena. Toda ne glede na to, kaj počnejo, pa se ne sme upočasniti ali.

Kljub temu, da težko verjamete, tudi te ljudje trpijo zaradi svoje nizke telesne teže. 

Koliko je premalo?

Uradno nastopi podhranjenost pri ITM 18,5 ali manj. ITM označuje indeks telesne mase, ki se izračuna na podlagi telesne teže v kilogramih in deli z višino v metrih na kvadrat. 

Moški s 75 kg in 1,80 metrov višine, ima ITM: 75 / (1,80 * 1,80) = 23.15.

Vendar pa je ITM je samo vodilo. Zelo mišičastI ljudje imajo vedno visok ITM, ki kaže na prekomerno težo, Mišice tehtajo več kot maščoba, zato zanje ta vrednost ne drži. 

Kako povečati?

Če je vaš ITM izračun pod 18,5, je nujen posvet z zdravnikom. Včasih je namreč kriva bolezen.  

Če ste zdravi, pa se seveda postavlja vprašanje: kako povečati telesno težo? 

Za začetek razčistimo naslednje: tekanje od ene do druge restavracije s hitro hrani ni dobra ideja! Želite namreč povečati telesno težo in ostati zdravi! 

Upoštevajte naslednjen nasvete: 

1. Najprej izračunajte vaše dnevno zaužite kalorije. Cilj je dolgoročno povečanje dnevnega vnosa kalorij za 500 kcal. Pomembno je, da začnete počasi in da ima telo čas, da se privadi dodatnih kalorij. Za začetek zaužijte 100 do 200 kcal več. 

2. Priporočamo, da zaužitete več manjši obrokov tekom celega dneva. Pet ali šest obrokov bo ravno prav. 

3. Načrtujte vnaprej, kaj boste jedli. Za marsikoga ni enostavno jesti petkrat do šestkrat na dan. Če ne veste kaj, pa je še toliko težje. Pomembna je tudi energijska gostota. Jejte energetsko bogata živila, ki so še vedno zdrava. To so:

  • avokado
  • banane
  • arašidovo maslo
  • sir
  • losos
  • rezanci
  • oreščki
  • suho sadje
  • cela zrna

Bodite pozorni na raznoliko in uravnoteženo prehrano. V nasprotem primeru bo zvišanje telesne mase vplivalo na slabo počutje. Ogljikovi zagotavljajo veliko energije. Kljub temu pa ne pozabite na uživanje kakovostnih rastlinskih maščob. Izogibajte se tako imenovanim light izdelkom in posegajte raje po polnomastnih, ki so tudi boljšega okusa. Če jeste meso, pazite na kakovost. 

4. Jemo tudi z očmi. Naj bo hrana privlačna tudi njim. 

5. Uživajte hrano z dodatnimi kalorijami čim bolj pogosto. Na žitarice lahko nabrizgate nekaj smetane, juho lahko okrasite z olivnim oljem ali smetano, več kalorij boste zaužiti, če boste testenine izboljšali s parmezanom. Tudi s sadnimi sokovi lahko prejmete veliko kalorij. 

6. Pijte dovolj. Zaužijte vsaj dva litra dnevno.  

7. Ne pozabite na šport. Če ne želite, da se dodatne kalorije naložijo v obliki maščobnih oblog, bi morali začeti z redno vadbo. 

Želimo vam prijetno povečanje mase.