Fitnes cilji s pomočjo SMART metod

torek, 22. november 2016

Fitnes cilji s pomočjo SMART metod

Želite živeti zdravo, aktivno ali želite izgubiti nekaj kilogramov? Hitro opustite svoj cilj? Izognite se temu z uporabo tako imenovanih pametnih (SMART) ciljev. ​

Vsi smo to že doživeli. Želimo nekaj doseči, postavimi si cilj in storimo vse, da to dosežemo. Enkrat.

Naj gre za doseganje fitnes ciljev, izgubo teže ali zdrav način življenja, to ni vedno tako enostavno. Slej kot prej pride do rutine. Pride dan, ko nimamo časa za vadbo, drugi dan je še slabše. In naša cilj se počasi izgubi v vsakdanji sivini. 
Slabo načrtovanje = neuspeh

Slabo načrtovanje = neuspeh

Pogost vzrok za neuspeh je slabo načrtovanje. O tem govori angleški pregovor: "Failing to plan is planning to fail.'' Govori o tem, da če slabo načrtujemo, je to podobno kot da bi načrtovali kako propasti.  

Dobra novica je, da obstaja metoda za optimalno načrtovanje ciljev - SMART metoda. Vsaka črka predstavlja en steber načrtovanja.

S = specifični cilji

S tem, ko si postavite konkreten cilj, ga boste lažje dosegli. ''Rad bi postal bolj učinkovit" ali ''Želim živeti zdravo'', ni specifičen cilj.  
Ciljev, ki niso specifični, ni mogoče doseči. Kaj sploh je učinkovitost? Fizična, duševna učinkovitost? Kaj pomeni, da želite živeti zdravo? Želite postati aktivnejši v športu ali želite spremembo pri prehrani? 
Če ne opredelite natančno, kaj želite doseči, potem tega ne morete doseči. Vaši cilji naj bodo konkretni kot na primer: ''Želim izgubiti težo'' ali ''Želim kaditi manj.''. Oblikovanje cilja naj nakazuje smer v katero želite iti. 

M = merljivi cilji

Gre za to, da si postavite merljive cilje. ''Želim izgubiti odvečno težo'' je specifični cilj, ki pa ga ni mogoče meriti, zato ne morete vedeti ali ste na pravi poti ali ste ta cilj mogoče že dosegli. Postavite si rajte natančen cilj: ''Rad bi shujšal 5kg'' ali ''Želim se ukvarjati s športom 3x na teden po pol ure'' - to so merljivi cilji. 

A = atraktivni cilji

Zelo pomembno je, da so cilji privlačni in uresničljivi. "Ne bom več jedel sladkarij'' je hvale vreden cilj. Ampak, ali si to res želite? Če uživate v sladkem, potem vam ne bo uspelo. Naj vaši cilji ostanejo privlačni. Kot na primer: ''Na delovnem mestu, ne bom užival prigrizkov'' ali ''Prigrizke jem le med vikendom''.  

R = realistični cilji

Če ste stari 40 let in je vaš cilj, da postanete profesionalni nogometaš, to žal ni realno. Seveda smo ambiciozni, a ostanimo realni. Če se s športom niste ukvarjali že leta, vam v dveh mesecih verjetno ne bo uspelo preteči maratona. Če časa za vadbo ni dovolj, je neuspeh neizogiben. Ostanite realistični in v okviru svojih zmožnosti. Maraton v roku enega leta je boljši in predvsem bolj realen cilj.  
Dodatna prednost realističnih ciljev je, da se jih ne da doseči takoj. Tako se vse začne z majhnimi koraki.  

T = terminski cilji

Določite si rok. Kdaj želite doseči svoj cilj? "Shujšal bom 5 kilogramov" je dober cilj, vendar do kdaj? V dveh mesecih ali v naslednjih petnajstih letih? Določite rok, do katerega želite doseči svoj cilj. Tako boste sami sebi postavili malce pritiska, kar vam bo pomagalo pri osredotočenosti na tisto, kar želite. 

To je metoda SMART. Enostavno poskusite. Videli boste, kako zlahka boste dosegali svoje želje. Ta metoda ni primerna le za doseganje fitnes ciljev. Lahko jo uporabljate za različne namene na vseh področjih.