Boj proti spomladanski utrujenosti

ponedeljek, 11. februar 2019

Boj proti spomladanski utrujenosti

Gre za pravi paradoks. Spomladi, ko vse znova zaživi in zacveti, se lahko počutno izredno utrujene in brez energije. Spomladanska utrujenost nas lahko popolnoma nadzoruje.

Vzroki

Prehodno obdobje med zimo in pomladjo povzroča, da se prilagajamo spreminjajoče podnebju. Temperatura našega telesa je pozimi nižja kot poleti. Če je zunaj toplejše, naše telo potrebuje nekaj časa, da se prilagodi. V tem času se krvne žile razširijo, kar povzroči padec krvnega tlaka. Rezultat tega je utrujenost in pomanjkanje energije. V primeru velikega nihanja temperatur pa se lahko ta pojav pojavi tudi večkrat zaporedoma.

Poleg tega je koncentracija melatonina (= hormon spanja) po dolgi zimi zelo visoka. Po drugi strani so zaloge hormona aktivnosti serotonina prazne.

Kdo je še posebej prizadet?

Obstajajo ljudje, ki so še bolj občutljivi na spomladansko utrujenost, v povprečju je takšna približno tretjina ljudi. Izredno ranljivi so ljudje z nizkim krvnim tlakom, ženske, mladostniki in vremensko občutljivi ljudje.

Nasveti za reševanje spomladanske utrujenosti

Naše telo enostavno potrebuje prilagajanje, vendar pa ga lahko podpremo z nekaj preprostimi stvarmi:

Šport

Fizična aktivnost je idealna za dvig krvnega tlaka. Spomladi bi omrali izkoristiti vsako priložnost za gibanje. Namesto prevoza lahko hodite ali kolesarite.

Zrava hrana

Zdrava, z vitamini bogata prehrana, kot je sadje in zelenjava, našim možganom zagotavlja optimalna hranila. Samo tako lahko delujejo pravilno. Poleg tega ananas, jabolka, banane in grozdje vsebujejo sledove serotonina. Tudi to pomaga.

Hladne prhe

Tudi če sovražite hladno vodo - izmenično tuširanje s hladno in toplo vodo spodbuja cirkulacijo in in hormone. Vedno pa zaključite s hladno vodo.

Napolnite s svetlobo

Pojdi ven izmed štirih zidov! Več časa, kot boste spomladi prebili na prostem, večja bo proizvodnja serotonina. Rezultat - naše počutje bo boljše! Več sončne svetlobe, kot dobimo, boje je, saj se bo zmanjšala tudi koncentracija melatonina.

Svež zrak

Zagotovite svojemu telesu čim več kisika. Pojdite na svež zrak! Svež zrak prebudi možgane in odpravlja utrujenost.

Opoldanski počitek

Če imate možnost, si privoščite počitek po kosilu, saj zagotavlja novo moč. Pomembno pa je, da počitek ni daljši od 30 minut, saj sicer telo ponovno proizvaja melatonin in potem boste še bolj utrujeni.