Fast Food v praksi

ponedeljek, 18. julij 2016

Fast Food v praksi

Pred nekaj tedni smo predstavili učinke hitre hrane na naše telo. Ta teden pa predstavljamo fast food v praksi.  ​

Danes vsi delamo čedalje več in več. Čas je dragocen, zato hitra hrana predstavlja pravo skušnjavo. Se tudi vam zgodi, da nimate dovolj časa za kuhanje? Na vsakem koraku beremo o tem, kako škodljiva je hitra hrana. Kljub temu pa je na voljo povsod. Oglejmo si trenutne razmere.  

Resnica

Če smo iskreni, moramo priznati: hitra hrana je družbo s svojim slanim, mastnim in sladkim okusom, pripeljala v skušnjavo. Tukaj je in tukaj bo ostala. Zato je zahteva za njeno prepoved, prav tako nesmiselna, kot upanje, da je ljudje ne bodo več jedli zaradi njenih negativnih učinkov na zdravje. 

Sprijaznimo se: na takšen ali drugačen način, redno ali občasno, vsi jemo hitro hrano. Pomembno je, kako pogosto posegamo po njej. Če si enkrat mesečno privoščite burger, se ne bo zgodilo nič. Če jo boste jedli prepogosto, pa boste debeli. Tako preprosto je.

Začetki popularnosti

Za priljubljenost hitre hrane obstaja veliko razlogov:

  • Okus. Maščoba je nosilec okusa, zato je mastna hrana boljšega okusa kot na primer kuhana zelenjava, ki daje vtis, kot da ji nekaj manjka. Dodajte ji malce soli in nihče se ji ne bo mogel upreti. 

  • Občutek sitosti. Kaj je pomembno, ko ste lačni? Da postanete siti. 

  • Hitrost. Fastfood enostavno prihrani čas. Hitro je pripravljena, hitro se poje. Zato je kot ustvarjena za današnji čas.  

  • Praktičnost. Za razliko od 7 hodnega obroka v dragi restavraciji, ki se ga uživa s celo armado jedilnega pribora, lahko hitro hrano enostavno jeste z rokami. Niti ni važno kako ste oblečeni. Je enostavno praktična. 

Kje je problem?

Hitra hrana je dobesedno skoncentrirana energija. Vsebuje veliko maščob, sladkorja in soli, zato je njena vsebnost kalorij zelo visoka. Po drugi strani pa ji žal primanjkuje vitaminov in ostalih mikrohranil. Če jo uživamo pogosto, hkrati pa premalo telovadimo, telo prične shranjevati presežek energije za težke čase. Začnemo se rediti. V srednji Evropi ima danes dve tretjine moških in polovica žensk prekomerno telesno težo. Četrtina pa je debela. 

Nas hitra hrana lahko zasvoji?

Pogosto uživanje hitre hrane vpliva na možgane. In ja, lahko vas tudi zasvoji. Ko uživate v sladki in mastni hrani, se v možganih izloča dopamin, ki je odgovoren za občutek sreče. Več hitre hrane kot pojeste, več dopamina se izloča. Težava je v tem, da sčasoma dopaminski receptorji otopijo, zato je za isti občutek potrebna večja količina. Študije so pokazale, da se tudi hipokampus lahko skrči, kar povečuje tveganje za demenco itd ..

Zmerno uživanje hitre hrane

Prepoved ni nikoli rešitev. Cilj bi moral biti pametnejša vključitev hitre hrane na svoj jedilnik. Ne uživajte je kot samostojni obrok. Nikoli je ne uživajte kot prigrizek. j

Če jeste hamburger, lahko krompirček nadomestite s solato. Preprost, vendar učinkovit trik je tudi zamenjava gaziranih pijač z mineralno vodo. Majhni koraki vodijo do cilja.

Energijska gostota = visoki stroški

Kot smo že omenili, ima hitra hrana zelo visoko energijsko vrednost. To pomeni, da si je treba prizadevati za zmanjšanje kalorij. Poglejmo na primeru: kebab in pica.

Da bi pokoristili kalorije, ki smo jih dobili s kebabom, potrebujemo med 50 in 100 minut aktivnosti, odvisno od starosti, spola, zdravstvenega stanja in športa. Porabljanje kalorij po pici pa je še bolj dramatično. Za koriščenje kalorij potrebujemo med 85 in 180 minut vadbe. Da bi pokoristili kalorije, ki smo jih zaužili s pico, potrebujemo tri ure športa! 

Za več informacij in izračunov, priporočamo uporabo športnih kalkulatorjev. 

Mimogrede: Dobesedni prevod ''fast food'' je seveda hitra hrana.  Če dobro pomislite, v to kategorijo sodi tudi jabolko. Zakaj ne bi naslednjič, ko hrepenite po hitri hrani, posegli po jabolku?