Izguba teže - ampak kako?

ponedeljek, 01. oktober 2018

Izguba teže - ampak kako?

Izguba teže je preprosta, vendar pot do tja ni tako enostavna.

Za izgubo teže, je dovolj, da upoštevate nekaj preprostih stvari. Kar je dobra novica, mar ne? Kaj pa je slabša? Za vidne rezultate potrebujete nekaj časa, nihče pa ne želi čakati predolgo. Ker vsi želimo takoj vidne rezultate, danes obstaja nešteto diet in mitov o izgubi teže. Poglejmo si nekaj dejstev o izgubi telesne teže.

Ključ: kalorični primanjkljaj

Za izbugo telesne teže je potrebno le: jesti manj kalorij, kot jih porabite. Če telo ne dobi dovolj energije, uporablja rezerve. Kalorični primanjkljaj je mogoče doseči z vnosom manj kalorij, več vadbe ali kombinacijo obojega.

Mnoge diete omogočajo, hitro zmanjšanje teže, vendar pa je to običajno posledica kombinacije izgube vode in mišic - in to ni najbolj zdrav način. Kar je res pomembno, je izguba maščobe.

Najprej je telesu potrebno zabotovili zadostni vnos beljakovin. Če zaužijemo premalo beljakovin, telo energijo dobi iz mišic. Ogljikovi hidrati in maščobe pa so različni. Vendar pa na koncu štejejo samo kalorije, ki jih jeste (ne glede na to, ali prihajajo iz živil z visoko vsebnostjo maščob ali visoko vsebnostjo ogljikovih hidratov).

Izbira pravilne prehrane

Da bi izbrali ustrezno prehrano, ki res pomaga pri izgubi maščobe, morate paziti na nekaj točk. Dobra prehrana združuje naslednje točke:

  • Ustvarja kalorični primanjkljaj, kar kuri maščobe.
  • Še vedno telesu zagotavlja dovolj beljakovin za vzdrževanje mišične mase.
  • Primerna je za vsakodnevno uporabo in za uporabo v željenem časovnem obdobju.
  • Sestoji predvsem iz nepredelanih in kakovostnih živil.

Po želji lahko računate kalorije, ali pač ne. Načini uspešnosti se razlikujejo od osebe do osebe. Nekateri želijo stvari natančno izračunati, drugi tega ne potrebujejo.

Ko gre za vnos beljakovin, je le ta odvisen od telesne aktivnosti. Nižja, kot je vaša telesna aktivnost, manj beljakovin potrebujete. Pri večji telesni aktivnosti pa je merilo 1,4 -2g beljakovin na kilogram telesne teže.

Zakaj so beljakovine pomembne pri izgubi teže

Obstaja veliko razlogov. Beljakovine:

  • ščitijo pred razgradnjo mišične mase
  • zadovoljujejo in preprečuje hrepenenje po hrani
  • preprečujejo zmanjšanje hitrosti bazalnega metabolizma (tj. poraba kalorij v mirovanju)

Ali je za izgubo telesne teže potrebno trenirati?

Dokler imate kalorični primanjkljaj, boste telesno težo izgubljajo. Ni važno, če se premikate ali ne. Kljub temu pa ustrezen trening ponuja koristi pri izgubi teže. Vadba moči ščiti pred izgubo mišic, trening vzdržljivosti pa povečuje porabo kalorij.

Preprečite yo-yo učinek

Pogosto slišimo, da dieta ne funkcionira, saj se telesna teža ne znižuje, ali se celo poveča. To seveda ni res. Če izgubite telesno težo, je dieta delovala. Težava je, vrnitev v stare vzorce obnašaja. Ko uživate spet isto hrano in ste aktivni kot prej, ni čudno, da se pride do zvišanja kilogramov. Tukaj je nekaj nasvetov o tem, kako preprečiti yo-yo učinek:

  1. Pustite si nekaj manevrskega prostora: sprememba v prehrani bo uspešna le, če si boste pustili določeno količino manevrskega prostora. Če se boste vedno držali nazaj, boste neuspešni. Poleg tega, si od časa do časa dovolite pregrehe. Prilagodljivost je ključna.
  2. Rutina je pomembna. Če imate določen čas za šport ali tedenski urnik obrokov, je yo-yo učinek lažje preprečiti. Rutina tudi zmanjša možnost, da se vrnete k starim navadam.