Povečajte osredotočenost in koncentracijo

ponedeljek, 22. julij 2019

Povečajte osredotočenost in koncentracijo

Osredotočenost in koncentracija sta izrednega pomena, vendar ju je vse težje doseči. Pripravili smo nekaj nasvetov

Doseganje osredotočenosti in koncentracije ni vedno enostavno. Še posebej v svetu, ki je danes tako glasen in poln stalnih motenj, se ni enostavno osredotočiti. Zato se splača izostriti svoj um in se osredotočiti na stvari, ki so resnično pomembne.

Kaj je fokus?

Strokovnjaki pogosto opredelijo osredotočenost kot dejanje namernega osredotočanja na nekaj. Zavedanje nečesa pomeni tudi ignoriranje drugih stvari. Izbira igra ključno vlogo.

Osredotočenost je ključna za produktivnost, saj reči ne vsem drugim možnostim odpira priložnost, da dosežemo tisto, kar je ostalo.

Zakaj se ne moremo več osredotočiti

Danes ljudje nimajo težav pri osredotočanju, ampak odločanju. Možgani zdrave osebe so vedno sposobni osredotočiti se - dokler odstranimo motnje. Dokaz so stvari, ki imajo rok. Na neki točki je tako nujno, da se usedeš in narediš. Če je nujno, je koncentracije nenadoma dovolj.

Namesto da bi naredili eno stvar za drugo, danes na žalost prevlada večopravilnost. Sprva mogoče zveni dobro. Namesto opravljanja samo enega dela, jih lahko delam več hkrati. Na žalost je enačba učinkovitosti in učinkovitega časa napačna. Razlog je v tem, da medtem ko opravljamo več nalog hkrati, se lahko osredotočimo le na eno nalogo naenkrat. Z večopravilnostjo, koncentracija preprosto sposkoči naprej in nazaj. Slabo je, da ta sprememba ne poteka gladko. Če hitro preverite svoj pametni telefon, medtem ko delate nekaj drugega, potrebujete, na primer, več kot minuto, da ste ponovno osredotočeni na prvo nalogo, kot ste bili prvotno. Če vsakih pet minut preverite sporočila in e-poštna sporočila na vsako uro zapravite dvanajst minut!

Nasveti za večjo osredotočenost

Našo težnjo po večopravilnosti lahko zaustavimo z merjenjem našega napredka. Pogosto se izgubimo, ker nimamo povratne informacije. Možgani želijo videti napredek, ki ga naredimo.

Včasih je bilo to bolj enostavno. Kmet je na prvi pogled videl, kateri del polja je že obdelal. Pri računalniku pa je ta napredek težko doseči, vsebina zaslona se spreminja, sam zaslon pa ostaja enak.

Zato je bistvenega pomena izmeriti stvari, saj je mogoče izboljšati le tisto, kar se meri. Toda merjenje ne sme biti sodba o tem, kdo ste, ampak pokaže, kje ste.

Meritev ni nujno zapletena. Zadostuje lahko že križec na koledarju, ko smo naredili nekaj, na kar smo se skoncentrirali. Cilj je torej preprosto ne prekiniti verige oziroma jo prekiniti kar se da redko.

Kako izboljšati koncentracijo

Obstaja veliko načinov za izboljšanje koncentracije. Tukaj je nekaj idej in predlogov:

  • Brez motenj
    To je razmeroma samoumevno. Pustite telefon v drugi sobi ali ga izklopite. E-poštna sporočila se berejo samo za kosilo in sicer se vse motnje odstranijo.
  • Zadana naloga
    Vsak dan izberite nalogo, ki je absolutno najpomembnejša za ta dan. Seveda lahko imate tudi druge naloge na svojem seznamu, toda ta naloga naj bo absolutna in nepreklicna. Tako boste ohranili neko strukturo pri preostanku dneva.
  • Bodite pozorni na raven energije
    Lažje je upravljati z energijo kot s časom. Zato se lotite nekaterih dejavnosti, ki potrebujejo polno pozornost v času dneva, ko imate največ energije. Upravljanje našega časa namreč ni učinkovito. Kaj vam pomaga čas, če nimate energije, da opravite načrtovane naloge?

Ne glede na to, kakšne predloge boste uporabili, je pomembno le eno: vedno, ko ste zmedeni in se ne morete osredotočiti, se skoncentrirajte le na eno stvar, dokler je ne dokončate. V nujnih primerih to pomeni odpravo motenj. Bistvo je, da se začnete s tem.