Vpliv posameznih športov na telo

četrtek, 10. januar 2019

Vpliv posameznih športov na telo

Vsak šport ima določen vpliv na telo. Poglejmo si, kako nekateri športi spreminjajo telo.

Obstajajo različne oblike teles. Pri profesionalnih športih oblika telesa in kondicija, kažejo kateri šport je najbolj primeren za njih. Če je nekdo naravno suh in lahek, ima več prednosti pri maratonu kot pri rokoborbi.

Pri športnikih amaterjih pa oblika telesa ne pride do takšnega izraza. Lahko se ukvarjamo z vsakim športom, ki nam je všeč in ga postopoma izboljšujemo. Sčasoma se bo telo prilagodilo naporu - torej lahko rečemo, da šport spremeni naš videz. Če imamo pred seboj določen cilj, kar se tiče videza, moramo torej izbrati vrsto športa, s katerim se želimo ukvarjati. V vsakem športu na primer nimajo širokih ramen. Poglejmo si več športov in njihov vpliv na telo:

Tek

Ljudje, ki radi tečejo na dolge proge so naravno zelo suhi in imajo zelo malo maščobnega tkiva. Za njih so značilne definirane mišice, vendar to nima nič skupnega z mišično maso, ampak z majhnim odstotkom maščobnega tkiva. Tekači in tekačice z nizko telesno težo so učinkovitejši na vsakem koraku. Poleg tega njihovi sklepi niso močno obremenjeni

Boks

Pri boksu je malenkost bolj zapleteno. Po eni strani boksarji potrebujejo veliko moči za dobre udarce in veliko mišične mase. Po drugi strani pa morajo biti vzdržljivi, pri čemer mišična masa ni prednost. Več mišic kot imamo, več kisika telo potrebuje, da deluje.

Plavanje

Plavalci imajo običajno široka ramena in definiran trup, vendar na splošno niso mišičasti. Preveč mišic zmanjšuje hitrost v vodi zaradi povečane odpornosti. Študije so pokazale, da imajo plavalci nekoliko višji odstotek maščobnega tkiva kot drugi športniki. Razlog za to je, da maščoba daje večji dražljaj mišicam in zaradi dolgotrajnega zadrževanja v hladni vodi telo ustvarja dodatne maščobe.

Tenis

Teniški igralci imajo močne noge, široka ramena in močan hrbet. Vse to potrebujej za eksplozivnost na tleh. Podlaket roke, kjer držijo lopar, je običajno močnejša.

Joga

Vse je odvisno od vrste joge, ki jo prakticiramo. Z Ashtanga jogo treniramo na primer zgornji del telesa, ramena in roke. Na splošno so telesa ljudi, ki se ukvarjajo z jogo vitka, saj se mišice med vadbo raztezajo.

Nogomet

Ni težko uganiti, da se med nogometom razvija predvsem trup in noge.

Kolesarjenje

Pri kolesarjenju se običajno dobijo mišičasne noge in vitek zgornji del telesa. Prepogosto pa se pozablja, da je potrebna močno "jedro" ("jedro" telesa je področje, ki je središče gravitacije in zagotavlja stabilnost gibanja. Vključuje skeletne, ligamentne in mišične dele vse od prepone do medenice).

Veslanje

Za veslanje potrebujemo vse glavne mišice telesa. Začne se z nogami preko bokov in nazaj do rok. Da bi veslači prenesli energijo v vodo, potrebujejo relativno veliko mišične mase.

Hoja

Hoja ni le prijetna, ampak tudi zdrava. Ko hodimo, razvijemo vitko, zdravo telo in oblikovano zadnjico. Če zavestno uporabljamo svoje roke, se bodo sčasoma okrepile tudi te. Poleg tega med hojo treniramo tudi trebušne mišice, seveda ob pravilni drži in tehniki.