Miti o fitnesu pod drobnogledom

torek, 01. september 2015

Miti o fitnesu pod drobnogledom

Internet je super zadeva, saj lahko najdemo prav vsako informacijo. Ker pa lahko ljudje dejansko preko interneta širimo vse, najdemo tudi ogromno neumnosti. Na področju fitnesa in prehrane obstajajo nešteta mnenja. Nekatera so že tako razširjena, da se več ne preverjajo in jih vedno znova najdemo. Vendar se moramo zavedati, da tudi če veliko ljudi nekaj verjame in to najdemo na internetu, ni nujno, da to tudi drži.

Six pack s trebušnjaki

Na žalost ni tako enostavno. S trebušnjaki treniramo trebušne mišice. Kar je super, vendar je samo pol poti. Kaj imamo od tega, da so trebušne mišice jekleno trde, če se mišic ne vidi?

Največ maščobe se kopiči na trebuhu in bokih. Kar pomeni, da moramo imeti delež maščobe v telesu pod 14 odstotkov, da trebušne mišice pokukajo iz svojega skrivališča. Da bi to dosegli, je pomembna pravilna prehrana ter uravnotežena kombinacija treninga za moč in vzdržljivost. Kar pomeni, da nam samo s trebušnjaki ne bo uspelo imeti six packa, kot si ga večina želi.

Kdor želi shujšati, se mora ukvarjati s športom

Prosim ne razumite narobe! Gibanje in šport sta pomembna za dobro počutje! Če pa želimo shujšati, moramo na šport gledati kot na popolno dopolnilo. Samo šport nam ne zagotavlja izgube odvečnih kilogramov. Pomembno vlogo igra pravilna prehrana. Ko gre za hujšanje, je šport ''precenjen'', kar je v bistvu zelo logično: če dnevno pojemo 1000 kcal preveč in s športom porabimo 500 kcal, samo še vedno pojedli 500 kcal preveč. Kako bi potem na tak način shujšali?  

Miti o potenju

Iz kakršnega razloga že, obstaja ogromno mitov o temi potenje. Obstajajo mnenja, da se netrenirani ljudje več potijo. Poleg tega vedno znova slišimo, da bolj kot se potimo, učinkovitejši je trening.

Nobena od teh trditev ne drži. Potimo se, ker telo s tem uravnava temperaturo telesa. Drugače bi se organizem pregrel in krvni obtok bi se zrušil. Kako močno se potimo je odvisno od temperature okolja in posameznikove predispozicije. (Izgubljeno tekočino moramo nujno nadomestiti s pitjem).

Močno potenje tudi pri hujšanju ne pomaga. Maščobe kurimo, kadar telesu primanjkujejo kalorije, ki jih potrebuje za šport (ker smo na primer manj jedli) in zato začne kuriti lastne rezerve maščobe.

Tek škoduje sklepom

Pri tem mitu je fokus napačno postavljen. Tek ne škoduje sklepom. Največja težava je prekomerna teža. Vsak kilogram je težava in še dodatno obremenjuje sklepe. Z rednim tekom zmanjšamo težo, kar pozitivno vpliva na sklepe. Iz tega razloga je tek celo priporočljiv. S tem, ko razvijamo mišice, le-te podpirajo tudi kite in vezi. Povečano gibanje podmaže sklepe, zaradi česar so hrustanci bolj preskrbljeni s hranilnimi snovmi.

Veliko treningov prinese številne rezultate

Če želimo razviti mišice, moramo dodati impulze v obliki treninga z utežmi. Vendar mišice ne rastejo med treningom. To je ena izmed zelo razširjenih zmot. Rastejo med fazami počitka. Če vsak dan treniramo iste mišice, nimajo časa rasti, kar lahko privede do preobremenitve. K pravilnemu treniranju torej spadajo tudi odmori.