Notranji glas - veliki sovražnik?

torek, 23. februar 2016

Notranji glas - veliki sovražnik?

Vsakdo ga pozna, vsi se borimo proti njemu. Govorimo o svojem notranjem glasu, glasu, ki daje udobje moči in lahko postane zelo močan, če mu le pustite!  

Vedno znova sami sebi obljubljate dobre stvari. In znova se zgodi, da pri njih ne morete vztrajati. Razlog za so notranji demoni. Pogosto se srečamo z njimi in po prvih uporih nastanejo težave in ne teče več vse po gladkem. Človek pade nazaj v staro rutino, ki ga hoče zlomiti. Kaj lahko storite?

Za začetek se lahko ukvarjamo z vprašanjem, zakaj je običajno tako težko izpolniti pozitivne obljube. To pomaga, da bolj natančno poznamo psihološke procese. Tako jih lahko učinkovito preprečimo. 

Danes je veliko športnih psihologov sprejelo štiri faze, ki jih je sestavil ameriški psiholog v 60-ih letih za svoje raziskave o zbliževanju skupin: Form, Storm, Norm in Perform. Vsak izraz pomeni fazo, skozi katero mora vsaka oseba iti, da nova navada postane sestavni del življenja.

Prva faza je oblikovna faza. Ko začnete z nečim novim, kot je na primer nov šport, ste polni navdušenja. Veseli se, ste zelo motivirani, včasih je motivacija skoraj prehuda.

Ko ta faza mine, pride "storm" faza. Tu se prvič oglasi notranji glas. Premagovanje je vedno težko, sploh ko začetna evforija mine. Na tej stopnji se odločite ali vztrajati naprej ali nekaj opustiti. Če ste dovolj odločni, lahko to fazo brez posledic preživite. 

Tretja faza imenovana "norm" pomani določeno privajanje. Če vas nekaj ne pritegne, izberite nekaj drugega. To je faza v kateri se nekako začnemo dobro počutiti.

Potem pridemo do četrte faze "perform" v kateri navada postane sestavni del življenja. Vprašanja motivacije ni več, saj postane samoumevno, da nekaj naredite.  

Zdaj, ko vemo, kako so videti vse štiti faze, lahko preprečimo razvoj večjih težav v "storm" fazi. Osnova vsakega uspeha pri vzpostavljanju novih navad je priprava. Ta naj bo čimbolj izčrpna. Najbolje je, da si plan zapišete, saj lahko pomembno pripomorete k dolgoročnosti ciljev. Pri oblikovanju teh bodite konkretni. Manj kot bo prostora za izgovore, boje bo. Prav tako morate razmisliti o izpolnjevanju. Kaj boste naredili, ko se bodo oglasili notranji demoni? Na kakšen način boste šli čez njihov glas? Vnaprej razmislite o tem in kakšen ukrep boste izbrali. Veliko lažje vam bo, ko bo čas za to.  

Z nekaj triki, lahko učinkovito ukrotite svoj notranji glas. Poiščite podobno misleče ljudi s podobnimi cilji. S pomočjo drugega boste bolj vztrajni in motivirani. Prav tako lahko pomaga pisanje dnevnika o svojih novih navadah.  Da bi povečali možnosti za uspeh je pomembno, da se zabavate. Težko je vztrajati v športu, ki vam ni všeč. Izberite nekaj kar vam ustreza. Če ste družabni izberite skupinski šport, kjer boste tekmovali z drugimi. Ne pozabite na sprememo, ko se pričnete dolgočasiti. Ni vam treba narediti nekaj povsem novega, dovolj bo majhna sprememba. 

Na koncu pa dobra novica: ne bojujte se s svojim notranjim glasom, ki vas hoče prikleniti na kavč. Dvignite se. Voljo potrebujete le dokler vse ne postane navada. Potem gredo stvari samodejno in glas potihne. Vi ste šli preko njega in sedaj se dobro počutite. Študije kažejo, da v povprečju traja 66 dni, dokler nova navadi ni osvojena. To pomeni, da v povprečju potrebujete malce več kot dva meseca. Potem bo tudi vašem notranjem glasu nova navada postala všeč.