Prehranska dopolnila za jesen in zimo

torek, 11. oktober 2016

Prehranska dopolnila za jesen in zimo

V zimskem času nam pogosto primanjkuje energije, pogosto smo bolni, poveča pa se tudi tveganje za depresijo. Pri tovrstnih težavah si lahko pomagate s prehranskimi dopolnili.

Obstaja več razlogov, zakaj se pozimi ne počutimo najbolje. Nekateri od teh razlogov so lahko:

  • Pomanjkanje sončne svetlobe: dnevi so kratki, sonca je bistveno manj. Običajno gremo na delo, ko je še temno in iz dela, ko je spet temno. 
  • Premalo vadbe: če ste se poleti ukvarjali s športom na prostem, pozimi to ni mogoče. Hladno je, vreme je slabo in tako pogosto izpustite vašo vadbo. 
  • Nepravilna prehrana: še posebej ko je hladno, hitro zaužijemo preveč tople hrane. 
  • Stres: stres na delovnem mestu se stalno povečuje, kar povzroča bolezni. 
  • Razsajanje gripe: nizke temperature in pregreti prostori, povečujejo tveganje za obolenjem.  

Obstaja nekaj prehranskih dopolnil, ki lahko pomagajo zmanjšati omenjena tveganja. To so: 

Vitamin D: telo potrebuje vitamin D za tvorbo kalcija in kosti. Prav tako krepi imunski sistem. Zlasti v jesenskem in zimskem času je dopolnilo v obliki vitamina D, dobra izbira. Običajno se 90% vitamina D v telesu tvori s pomočjo sonca in tako absorbira v kožo. Preostalih 10% pa je pridobljenih iz hrane. Jesenski in zimski dnevi so krajši, poleg tega pa se zmanjša tudi intenzivnost sonca. Telo tako proizvaja manj vitamina D, kar vodi v pomanjkanje. Ljudje starejši od 60 let spadajo v rizično skupino, kjer je proizvodnja vitamina D drastično zmanjšana. 

Vitamin C: vitamin C krepi imunski sistem, varuje pred prostimi radikali in zmanjšuje oksidativni stres. V nasprotju s splošnim mnenjem, vitamin C ne preprečuje okužbe. Vendar pa pomaga, če ste že zboleli. 200 mg dnevno lajša simptome prehlada in skrajša njihovo trajanje. Kljub temu pa je treba vitamin C uživati redno, saj je ključnega pomena za telo.

Folna kislina: je pomembna pri delitvi celic in jo v izobilju najdemo v zelenjavi. V zimskem času je morda ne bomo zaužili dovolj. Folna kislina je zelo občutljiva na toploto in svetlobo. Ker pozimi uživamo več toplotno obdelane hrane in zaužijemo manj zelenjave, saj ni sezone, je smiselna dopolnitev. Priporočamo, da zaužijete 400 mikrogramov na dan.

Cink: element v sledovih stimulira določene dele imunskega sistema in ščiti pred prehladom, ker se virusi ne morejo tako zlahka pritrditi na nosno sluznico. Poleg tega pa zavira rast virusov in tako lahko prepreči prehlad. 

Železo: ta element v sledovih stimulira imunski sistem. Za absorpcijo železa je pomembna dobra oskrba z vitaminom C, saj ga tako naše telo lažje absorbira. Pomembno: ne uživajte preveč kave ali črnega čaja. Te pijače zavirajo absorpcijo železa, zato smo utrujeni. 

Vse te točke govorijo v prid prehranskim dopolnilom. Ne pozabite pa, da prehranska dopolnila niso nadomestilo za uravnoteženo in zdravo prehrano. Prehranska dopolnila se odlično dopolnjujejo s prehrano, vendar je ne nadomeščajo.

Pred uporabo novega prehranskega dopolnila, se posvetujte z zdravnikom ali farmacevtom.