Zakaj bi tudi ženske morale dvigovati uteži

torek, 14. avgust 2018

Zakaj bi tudi ženske morale dvigovati uteži

Ženske, ki dvigujejo uteži so redke v telovadnicah. Ampak zakaj? Samo zato, ker si ženska ne prizadeva imeti velikih bicepsov ali definiranih trebušnih mišic? To ne pomeni, da ne more dvigovati uteži. Tudi pri ženskah, klasične uteži ponujajo veliko prednosti, sepravi od izgube trebušne maščobe in odpornosti na stres, do zdravja in motoričnih sposobnosti. Kljub temu le majhen delež žensk, ki obiščejo telovadnice, dviguje uteži. Tukaj je nekaj razlogov, zakaj naj bi ženske naj začele s tem še danes.

Najprej pa pojasnimo nekaj predsodkov:

  • še naprej beremo, da ženske ne želijo izgledati kot Hulk in zato redko vadijo na moč. Ni važno, če ta strah res obstaja ali je le pozvan. Dejstvo je, da imajo ženske, ki se ukvarjajo s treningom na moč izredne težave nadgraditi telesno maso; namesto tega postanejo mišice čvrstejše. Razlog za to je, da imajo ženske v telesu malo testosterona.
  • Tudi strah pred poškodbami je pogost razlog, zakaj se ženske ne poslužujejo klasičnega treninga na moč z utežmi. Povedano mora biti povsem jasno: če ga ne pretiravate z utežmi, je tveganje poškodb pri pravilnem izvajanju vadbe relativno nizko. Da pa lahko vaje opravite pravilno, je dobro, da dobite strokovne nasvete, še posebej na začetku. Potem ste na varni strani, dokler se počasi približujete višjim in višjim težam.
  • Strah pred tem, da tega ne morete storiti, ima tudi pogosto pomembno vlogo. Tudi tukaj velja enaka stvar kot pri strahu pred poškodbami. Lepota treninga na moč je, da lahko uteži prilagodite svojim osebnim zmožnostim. Tako lahko vedno storite toliko koliko ste sposobne.

Dobri razlogi za uteži

  • Trening moči stali več maščob
    Pogosto slišite, da bi morali začeti s športom, če želite izgubiti maščobo. Toda to je le delno res. Če delate le na usposabljanje za vzdržljivost, izgubite težo. Toda le 75% izgubljene teže je maščoba, ostalo je mišica. Toda, ker mišična masa vpliva tudi na vaš metabolizem (več mišic potrebuje več kalorij), se možnost povečevanja telesne mase poveča z vsakim gramom mišic, ki jo izgubite. Optimalna je kombinacija vzdržljivosti in treninga na moč.
  • Pokurite več kalorij
    Trening na moč poveča mišično maso, kar prav tako poveča hitrost metabolizma. Če bodo ženske dvigovale uteži, bodo porabile več kalorij, tudi če sedijo pred televizorjem. Študije so pokazale, da se metabolizem poveča do 39 ur po treningu na moč, ker telo potrebuje energijo za popravilo ali prilagoditev mišičnih vlaken.
  • Oblačila so boljša
    V letih med 30 in 50 telo izgubite okoli 10 odstotkov svoje mišične mase; To izgubo mišic običajno nadomeščamo z maščobo. To seveda poveča obseg kolka in pasu, saj ima en gram maščobe 18% več mase kot en gram mišice.
    Ženske, ki redno trenirajo na moč, bodo sčasoma dobile boljšo sliko postave. Če naredite samo kardio, izgubite težo in ste zelo vitke. Definirane mišice na drugi strani poudarjajo naravno obliko telesa.
  • Boljša odpornost na stres
    Telesno fit ljudje izlivajo manj stresnih hormonov v primerjavi z nenatreniranimi. Poleg tega se krvni tlak po stresnih situacijah hitro zmanjša na povprečno raven pri ljudeh z večjo mišično maso. Več mišic, pomeni manj stres.
  • Preprečevanje osteoporoze
    Starejše ženske so še posebej dovzetne za osteoporozo. To je mogoče preprečiti s preprostimi sredstvi. Že štiri mesece treniranja s utežmi povzroči povečanje gostote kosti. (Seveda je nadaljnje usposabljanje smiselno, saj se gostota ponovno zmanjša.)
  • Zdravo srce
    Trening na moč zmanjšuje diastolični krvni tlak, kar povzroči 40% zmanjšano tveganje kapi in zmanjša tveganje za srčni napad do 15%.
  • Daljše življenje
    Univerza v Južni Karolini je ugotovila, da je moč celotnega telesa povezano z manjšim tveganjem smrti zaradi bolezni srca in ožilja ter raka. Mišična masa tudi zmanjšuje verjetnost razvijanja hude bolezni.
  • Zabavno je
    Najboljše za na konec: treniranje z utežmi je zelo zabavno, saj je raznoliko in motivirano. Za vsako skupino mišic obstajajo številne vaje. Tako lahko vedno poskusite nekaj novega in to je vedno bolj raznoliko kot na tekalni stezi. Prav tako si lahko ogledate svoj napredek (če vodite zapise), saj se nenehno izboljšujete. To zelo motivira in je prijetno, ko se lahko nenadoma premakne teža, ki se je prej zdela nemogoča.