Priprave na športni dogodek

sreda, 28. september 2016

Priprave na športni dogodek

Za dobro pripravljenost na maratonu ali drugem športnem dogodku, je potreben dober načrt vadbe. Le dobre priprave, zagotavljajo vrhunski nastop.  

Individualne potrebe

Vsak človek je drugačen in vsak načrt vadbe, bi moral biti optimalno prilagojen vašim individualnim potrebam. Pri ustvarjanju načrta, igra vlogo več dejavnikov:

Kakšna je vaša trenutna situacija? Ali ste začetnik ali pa ste že dobro pripravljeni in iščete vadbo, ki se osredotoča na doseganje rezultatov?
Kakšni so vaši cilji? Želite postati bolj fit ali ste motivirani, da naredite nekaj za vaše zdravje. Ali imate mogoče v mislih poseben dogodek? Koliko časa imate, do začetka športnega dogodka, ki bi se ga želeli udeležiti? Ne pozabite, vaši cilji naj predstavljajo izziv, vendar bodite realistični. 

Cikli

Načrt vadbe je najboljše ustvariti s cikli. 

  • Ugotovite, koliko časa imate pred dogodkom.
  • Razdelite svojo vadbo po fazah.
  • Najprej lahko začnete s sprošno fazo treninga, da izgradite temelje vaše vadbe. Bližje, kot je dogodek, bolj specifična naj postane vaša vadba. Povečajte intenzivnost. 
  • V naslednji fazi zmanjšajte obseg treninga, vendar ohranite visoko intenzivnost. Tik pred tekmovanjem, pa aktivnost zmanjšajte, da si opomorete od trde vadbe in se pripravite na svoj dogodek. 
  • Načrt za vadbo naj bo lestvica 3:1: tri tedne povečane vadbe in en teden počitka z regenerativnim treningom. 
  • Vsak teden trenirajte po načelu 3:1, s tremi dnevi povečane vadbe, ki naj ji sledi dan za počitek. Pri koncentričnih športih (kolesarjenje, plavanje), lahko delate po načelu 5:1. 

Prava intenzivnost

Ne pozabite, da imate za vadbo veliko možnosti. Lahko povečate raven intenzivnosti, obremenitev, pogostost vadbe,...

Najpomembnejše načelo

Ne pozabite, pametna vadba je najboljši trening. Ustrezna vadba bo spodbudila telo in izbolšala vaše sposobnosti. Telo potrebuje določen čas, da se lahko prilagodi in da ne postanete preobremenjeni. Potrebujete dovolj časa za počitek, saj vam v nasprotnem primeru telo ne bo moglo slediti. 

Izračunajte svojo osnovno pripravljenost

Zelo pomembno je, da poznate vašo osnovno pripravljenost. Le z ustreznim poznavanjem boste lahko ustvarili specifični plan treninga za specifične cilje. 

Vaša prehrana je v tem času zelo pomembna. Za povečanje svoje učinkovitosti, vaše telo potrebuje ustrezna hranila. Ugotovite katera hranila potrebujete. 

Z upoštevanjem teh nasvetov, nič ne bo stalo na vaši poti. Želimo vam veliko zabave.