Aktualni dietni trendi in prehranjevanje

ponedeljek, 27. julij 2015

Aktualni dietni trendi in prehranjevanje

Če se že nekaj časa ukvarjate s temo hujšanja in zdravo prehrano, ste verjetno opazili, da se vedno znova pojavljajo trendi, ki se letno menjujejo. Aktualne raziskave.

Nekoč so obstajale ena čudežna dieta za drugo. Vsaka je obljubljala najboljše rezultate v najkrajšem času in z malo truda. Se sliši prelepo, da bi bilo resnično? Seveda, saj če bi držalo, kar so te diete obljubljale, bi obstajale še danes.

Danes je zadeva popolnoma drugačna. Splošno je znano, da čudežna dieta ne obstaja. Če želimo shujšati, moramo enostavno pokuriti več kalorij, kot smo jih vnesli v telo. Samo ta princip deluje. Obstaja vedno več diet, pri katerih je ta princip v središču in ki kažejo poti, kako to dosežemo.

Vendar se tudi v današnjem času ne moremo izogniti trendom, ki se širijo kot gobe. Velikokrat več ne moremo razločiti zdrave prehrane od klasične diete. Nekdaj ni bilo tako. Diete, ki so veljale nekoč, ni nujno, da so bile pravilne. Danes obstajajo metode, s katerim lahko shujšamo in istočasno vključujejo zdravo prehrano.

Veliko možnosti je, tako da je za vsakega nekaj; od ljubiteljev mesa do tistih, ki sledijo pravilom ter spet tistih, ki diete kombinirajo s številkami in štetjem:

Veganska prehrana

Pojem “vegansko” ni samo način prehranjevanja, temveč je življenjski stil. Hrana je samo rastlinskega izvora in popolnoma izključuje vse živalske izdelke. Najbolj pomembni sta sadje in zelenjava. Gre tudi za to, da preprečujejo nepotrebno mučenje živali. Pri tem načinu prehranjevanja je potrebno biti pozoren na primanjkljaje hranilnih snovi.

Intermitentno postenje

Dieta za ljubitelje številk. 55:2 ali 16:8 ali vseeno vsak tretji dan? Te številke so značilne za različne oblike prehranjevanja. Ideja za vsem tem je: določen čas se prehranjujete normalno, preostali čas se postite. 5:2 pomeni, da pet dni jeste normalno, ostala dva dneva jeste zelo malo. Pri 16:8 gre za ure. 16 uram postenja sledi 8 ur normalnega načina prehranjevanja. Če se torej lahko odrečete hrani in ste dovolj disciplinirani, da postenje zdržite, lahko to vpeljete v vaš vsak dan, brez da bi vašo prehrano spreminjali.

Paleo-dieta

Teorija te diete se glasi: človek ima danes dosežke sodobnega življenja, vendar se telo že tisočletja ni spremenilo. Tako sodobni način prehranjevanja ni primeren za telo človeka, ki se ni spremenilo od kamene dobe.
Pri tej diete se odrečete vsemu, kar v kameni dobi ni obstajalo. Tako npr. ne jeste sladkorja, mleka, žit in alkohola. Na vašem krožniku se znajdejo meso, oreščki, ribe, med, jajca, sadje in zelenjava.

Gostota energije

Ni pomembno, koliko pojeste, da ste siti. Gostota energije je pojem, ki opisuje vsebnost kalorij na gram. Načeloma lahko torej shujšate, če se do sitega najeste s hrano, ki vsebuje le malo kalorij. Želodec bo poln, vendar ne boste zaužili veliko kalorij. Pri tej dieti gre spet za računanje, kjer vam zadevo olajšajo tabele, ki jih najdete na internetu.

Fleksitarijanstvo

Fleksitarijanci so ljudje, pri katerih prevladujejo rastlinska živila, vendar jim tu in tam zadiši tudi kak kos mesa. Ti ljudje v večini jedo zelenjavo in sadje ter rastlinska živila, občasno pa tudi meso in ribe, da telo preskrbijo s proteini. Fleksitarijanci zaradi tega nimajo težav s pomanjkanjem hranilnih snovi. Njihova prehrana vključuje vse, vendar v različnih količinah.

TVL-dieta

TVL pomeni “terapevtske spremembe življenjskega stila”. Izogibate se živilom, ki imajo visoko vsebnost nasičenih maščobnih kislin. Vključujejo žitarice, manj mastne mlečne izdelke, ribe, pusto meso, sadje in zelenjavo. Prigrizki in že pripravljena hrana nista dovoljeni, prehrana je na splošno zelo uravnovešena in zdrava. Pomembno vlogo igrata tudi gostota energije živil in njihova sestava.