Preprečite bolečine v hrbtenici

ponedeljek, 04. april 2016

Preprečite bolečine v hrbtenici

Danes vse več ljudi dolge ure presedi na delovnem mestu. To povzroča težave z mišično skeletnim sistemom in rezultat so bolečine v hrbtenici. Pripravili smo vam nekaj nasvetov, kako se jim izogniti.

Vsakdo, ki je dolgo časa v prisiljenem položaju, tvega bolečine povezane z njegovo držo. Nespremenjen položaj za telo pomeni veliko breme. Vpliv tega bremena je od človeka do človeka drugačen, a vsekakor neprijeten. Od nedolžne bolečine v hrbtu do hernije diskov, v najhujših primerih bolečin v hrbtenici pa je potrebna celo operacija. 

Navodila za bolečine v hrbtu

Za tiste, ki bi radi pridelali kronične bolečine v hrbtenici, smo zbrali navodila, ki jih zagotavljajo:

  1. Dolgotrajno sedenje v istem položaju. Ne pozabite: najslabša pozicija je nespremenjen položaj. Čez čas boste opazili krajše in bolj trde mišice. Hrbtenica postane močno preobremenjena.
  2. Sedite v neergonosmki drži in polzite v svoj stol.
  3. Ne premikajte se, vzemite si čimkrajše odmore in se ne raztezajte.

Če boste upoštevali ta pravila, ste si zagotovili bolečo hrbtenico! Je to nekaj kar si želite? Upamo, da ne! Če želite težave preprečiti, je potrebno ravno nasprotno. Tukaj so naši nasveti: 

  • izberite ustrezno pohištvo 
    Ustrezno ali neustrezno pisarniško pohištvo naredi veliko razliko. Ergonomski stol je najboljša izbira, še posebej, če je prilagojen vaši velikosti. Sedite z vzravnano hrbtenico in jo naslonite na naslonjalo, med koleni naj bo 90 stopinjski kot, stopala postavite na tla in sprostite ramena.

  • aktivnost pomaga. Vedno.
    Naj si bo pri delu ali v prostem času: premikajte se tako pogosto, kot je le mogoče. To ohranja in spodbuja zdrave mišice in srčno-žilni sistem. Če se želite izogniti bolečinam na delovnem mestu, ne pozabit na šport, vendar pa ne pozabite na čimveč premikanja tudi  med delovnim časom. Tukaj je nekaj nasvetov:

  • Raztegujte in vstajajte redno:
    - Pijačo si nalijte v majhen kozarec in ne vrč ali steklenico, polnjenje kozarca vas bo prisililo, da boste vstajali pogosteje.
    - Potrebujete kaj od sodelavca? Ne kličite ga, ampak pojdite do njega.
    - Uporabljajte stopnice namesto dvigala.

  • Če imate resne težave z vzravnanim sedenjem, je verjetno, da so vaše trebušne in hrbtne mišice prešibke. Usmerjena krepitev teh mišic, bo pomagala podpreti vašo držo.

  • Kje je vaš računalniški ekran? 
    Prostora na mizi običajno ni veliko. Kljub temu, računalniški ekran naj bo vedno v središču mize, da lahko gledate naravnost nanj. Bočno postavljeni ekrani so slaba izbira. Zapomnite si tudi, da pri uporabi miške in tipkovnice ne obtežujte zapestja. Uporabljajte posebne blazinice za podporo zapestju.

  • Če med delom pogosto telefonirate priporoča, da uporabljate slušalke. Držanje telefone z ramo in vratom lahko privede do napetosti in nategov.